Stå fast på din rett til kompensasjon

Sjekk din kompensasjon

Mitt fly var: Question
Flyet ditt er Kansellert hvis du ikke kommer av sted eller må ta et fly med et annet flynummer enn det opprinnelige. Ditt fly er Forsinket hvis du ankommer til din destinasjon senere enn forventet. Ditt fly er Overbooket, hvis du urettmessig blir nektet adgang til ditt fly.
Avreiseflyplass: Question
Oppgi hvor reisen din startet. Har du hatt mellomlandinger, skal du likevel skrive den første lufthavn du fløy fra.
Sluttdestinasjon: Question
Flyplassen hvor din reise, etter planen, skulle vært avsluttet.
Flynummer : Question
Flyet som var årsaken til forsinkelsen. Flynummeret består oftest av 2-3 bokstaver etterfulgt av 2-3 tall. Nummeret kan du finne i dine reisedokumenter.
Planlagt ankomsttidspunkt til sluttdestinasjon: Question
Datoen du skulle ha landet ifølge den opprinnelige reiseplanen.
Faktisk ankomsttidspunkt til sluttdestinasjon (cirka) : Question
Det tidspunkt du endte med å ankomme din sluttdestinasjon
Hvilken årsak gav flyselskabet til forsinkelsen: Question
Hvis flyselskapet har informert deg om årsaken til forsinkelsen, kan du oppgi den her.
Når ble du orienteret om endringene til reisen: Question
Når informerte flyselskapet for første gang om forsinkelsen?
Beskriv med egne ord årsaken til problemet. Inkluder gjerne andre opplysninger som kan være relevant for saken: Question
Har du ytterligere informasjon som kan være relevant for vår saksbehandling, kan du skrive det her.

Utvalgte saker

  • Familie som var 5 timer forsinket

    Anders, Ingrid og deres to barn ble forsinket med 5 timer fra Bodrum i Tyrkia til København på grunn av en mekanisk feil på flyet. De mottok nesten 15.200 kr skattefritt.

  • Forsinket på grunn av dårlig vær

    Oskar og to kollegaer ble forsinket med 6 timer fra Frankfurt til Oslo, pga. kraftig tåke i Frankfurt. De har ikke rett til erstatning, da forsinkelsen skyldes omstendigheter utenfor flyselskapets kontroll.

  • Kansellert fly

    Oda, Jon og ders tre barn skulle hjem fra Thailand. Deres fly ble avlyst på grunn av problemer med brennstoffpumpen, og flyselskapet innkvarterte dem på et hotell intill dagen etter. De har rett til en kompensasjon på 18.900 kr.

  • Nektet boarding

    Marie og Hans sitt fly fra Bergen til Amsterdam var overbooket, og de fikk ikke bli med i flyet. I stedet ble de sendt via København, og ankom til Amsterdam med 3 timers forsinkelse. De har krav på en erstatning på 4.750 kr. Deres billetter hadde kun kostet 1.600 kr.

  • Mistet forbindelsesflyet.

    På veg til New York mistet Hanne og Mia deres forbindelsesfly i London, fordi deres første fly landet en time og 45 minutter senere en forventet. Nå har de mottatt 11.400 kr i kompensasjon.


Vennligst vent
Denne hjemmesiden bruger cookies
For å tilpasse og forbedre din opplevelsen av vår hjemmeside, tjeneste og annonser bruker vi cookies. Cookies lagres i opptil 12 måneder etter besøket og kan slettes i nettleseren din.
Nødvendige cookies
Disse cookies brukes til å identifisere deg som en unik bruker når du legger inn data på nettstedet. De kan ikke avvelges og lagres for maks. 1 time. Cookies kommer fra: flyforsinkelser.no.
Ytelse og funksjonalitetscookies
For å huske brukerinnstillinger, spore og forbedre ytelsen av vår hjemmeside, og for å beskytte dataene dine mot uautorisert tilgang, bruker vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelser.no, google.com, bing.com, facebook.com, trustpilot.com.
Statistikkcookies
For å måle nettsideytelsen i antall besøk, interaksjoner og varighet av besøk på hjemmesiden etc., bruker vi cookies. Disse cookies kommer fra: flyforsinkelser.no, google.com.
Markedsføringscookies
For å tilby relevant annonsering bruker vi cookies for å koordinere våre annonser på tvers av enheter, nettsider og nettlesere. Disse kommer fra: google.com, googleadservices.com, doubleclick.net, bing.com, bat.bing.com, facebook.com.