Aer Lingus: Kompensasjon for forsinket eller kansellert fly

Finn ut av dine rettigheter ved kansellert fly med Aer Lingus

Du kan ha krav på opp til 5700 kr i kompensasjon dersom flyet ditt var forsinket i mer enn 3 timer, kansellert eller overbooket. Finn ut, hvor mye du kan ha krav på, her.

Flyforsinkelse med Aer Lingus

Naturligvis gjør flyselskapene deres beste for å forhindre flyforsinkelser, men noen ganger går ikke ting etter planen. Når flyreiser tar en uforventet vending og det oppstår forstyrrelser angående flyvningen, er Flyforsinkelser klar til å hjelpe deg med å få kompensasjon fra Aer Lingus. Gjennomfør kravet med oss, og vårt team av ekspert i passasjer rettigheter vil ta hånd om all arbeidet mens du venter på din kompensasjon.

Når har jeg krav på kompensasjon?

Din rett på kompensasjon for en flyforsinkelse kommer an på noen forskjellige faktorer. Reglene er oppgitt i EU regulation 261/2004 og gjelder alle flyvninger som starter i EU land og flyvninger til EU som er operert av et europeisk flyselskap. Retten din til kompensasjon kommer an på grunnen til flyforsinkelsen og om flyselskapet var i stand til å kontrollere det, eller hvis flyselskapet kunne ha tatt regelmessige handlinger for å forhindre flyforsinkelsen. Den mest vanlige grunnen til flyforsinkelser som gir deg rett på kompensasjon er tekniske problemer eller sykdom blant flyselskapets ansatte. Noen ganger streik eller dårlige værforhold kan forårsake flyforsinkelsen, og i slike tilfeller kommer kompensasjonen din an på omstendighetene. I tillegg til kompensasjonen for flyforsinkelsen, må Aer Lingus også dekke alle utgifter for mat, drikke, transport og opphold som du må ha mens du venter på neste flyvning. Vi er glade for å hjelpe deg med å få dekket andre kostnader også. Hvis flyvningen med Aer Lingus var forsinket er vi glade for å hjelpe deg med å få kompensasjon fra flyselskapet. Sjekk din kompensasjon for å finne ut hvor mye du kan ha krav på. Beregn din kompensasjon

Avlyst flyvning med Aer Lingus

Noen ganger avlyser flyselskaper flyvninger, og det kan være veldig frustrerende å måtte ha med det å gjøre. I de fleste tilfeller vil flyselskapet ombooke passasjerer til en ny flyvning så raskt som mulig. Husk at du kan forespørre refundering for din originale billett, hvis den alternative flyvningen ikke passer for deg. Hvis flyvningen din var avlyst vil kompensasjonen din komme an på årsaken og når du ble varslet om avlysningen. Du kan ha krav på kompensasjon hvis Aer Lingus har informert deg direkte om at flyvningen er avlyst mindre enn 7 dager før planglagt avgang, og hvis flyavlysningen gjør at du ankommer destinasjonen din mer enn 2 timer senere en planlagt. Du kan også ha krav på kompensasjon hvis flyselskapet informerte deg om flyavlysningen mindre enn 14 dager før avreise, og du ankom destinasjonen minst 4 timer senere enn forventet. I tillegg, Aer Lingus må dekke alle kostnader for alternativ transport, måltider og boplass som kan dukke opp på grunn av flyavlysningen. Vi er glade for å hjelpe deg med å få refundering for andre kostandene også. Vi tilbyr dette som en ekstra gode, som betyr at du vil ikke bli belastet for dette. Beregn din kompensasjon

Overbooket flyvning med Aer Lingus

Overbooking er vanlig i flyindustrien. Noen ganger selger flyselskapene flere seter enn hva som er tilgjengelig siden de forventer at noen passasjerer ikke vil møte opp. Dette fører til problemer når flere passasjerer møter opp enn det er seter tilgjengelig. Når dette skjer blir passasjerer nektet ombordstigning på flyet selv om bestillingen var gjort riktig. I slike tilfeller tilbyr som oftest noen form for kompensasjon til passasjerene som ønsker å gi bort setet deres og fly på et senere tidspunkt.

Ble du nektet påstigning på flyvningen? Her er dine rettigheter.

Hvis du går med på å gi bort setet ditt, blir det beregnet som frivillig og du har kanskje ikke krav på kompensasjon. Hvis du ikke er villig til å gi bort setet ditt og er fremdeles nektet ombordstigning av Aer Lingus, er dette sett på som ufrivillig og du har krav på kompensasjon på opp til 5700 kr per passasjer. Det er viktig å påpeke at flyselskaper har retten til å nekte ombordstigning eller fjerne en passasjer fra flyet som er en potensiell fare. I slike tilfeller må ikke flyselskapet betale kompensasjon til passasjeren. Hvis du er nektet ombordstigning på grunn av overbooking, er Flyforsinkelser klare til å ta seg av den administrative jobben og hjelpe deg med å få kompensasjon. Anmeld din sak i dag

Hvor mye har jeg krav på?

Kompensasjonen din kommer an på distansen av flyvningen din og lengden på flyforsinkelsen, se under:

€250
hvis flyvningen din var 1.500 km eller mindre
€400
hvis flyvningen din var 1.500 - 3500 km
€600
hvis flyvningen din var mer enn 3.500 km
* I noen tilfeller kan Aer Lingus dele kompensasjonen i to.

Hvorfor bør jeg kreve kompensasjonen min gjennom Flyforsinkelser?

Det kan være en utfordrende og dyr affære å kreve kompensasjonen din når du har vært uheldig nok til å oppleve flyforsinkelse, kansellering eller overbooking. Når du bruker vår tjeneste trenger du ikke å håndtere lovlige prosedyrer, da vi gjør dette for deg. Flyforsinkelser er eksperter til å hjelpe reisende å oppnå deres fulle kompensasjon fra flyselskaper. Siden vi startet selskapet vårt i 2012, har vi hjulpet mer enn 765,685 passasjerer å kreve kompensasjon. Vi er klare til å hjelpe deg også og er alltid tilgjengelig til å svare dine spørsmål. Kontakt oss på +44 8000 418 115, eller e-post kontakt@flyforsinkelser.no

Hva våre klienter sier om oss

Les mer om dine rettigheter