Finn ut av dine rettigheter ved kansellert fly med Smartwings
Du kan ha krav på opp til 5700 kr i kompensasjon dersom flyet ditt var forsinket i mer enn 3 timer, kansellert eller overbooket. Finn ut, hvor mye du kan ha krav på, her.Flyforsinkelse med Smartwings
Naturligvis gjør flyselskapene deres beste for å forhindre flyforsinkelser, men noen ganger går ikke ting etter planen. Når flyreiser tar en uforventet vending og det oppstår forstyrrelser angående flyvningen, er Flyforsinkelser klar til å hjelpe deg med å få kompensasjon fra Smartwings. Gjennomfør kravet med oss, og vårt team av ekspert i passasjer rettigheter vil ta hånd om all arbeidet mens du venter på din kompensasjon.Når har jeg krav på kompensasjon?
Din rett på kompensasjon for en flyforsinkelse kommer an på noen forskjellige faktorer. Reglene er oppgitt i EU regulation 261/2004 og gjelder alle flyvninger som starter i EU land og flyvninger til EU som er operert av et europeisk flyselskap. Retten din til kompensasjon kommer an på grunnen til flyforsinkelsen og om flyselskapet var i stand til å kontrollere det, eller hvis flyselskapet kunne ha tatt regelmessige handlinger for å forhindre flyforsinkelsen. Den mest vanlige grunnen til flyforsinkelser som gir deg rett på kompensasjon er tekniske problemer eller sykdom blant flyselskapets ansatte. Noen ganger streik eller dårlige værforhold kan forårsake flyforsinkelsen, og i slike tilfeller kommer kompensasjonen din an på omstendighetene. I tillegg til kompensasjonen for flyforsinkelsen, må Smartwings også dekke alle utgifter for mat, drikke, transport og opphold som du må ha mens du venter på neste flyvning. Vi er glade for å hjelpe deg med å få dekket andre kostnader også. Hvis flyvningen med Smartwings var forsinket er vi glade for å hjelpe deg med å få kompensasjon fra flyselskapet. Sjekk din kompensasjon for å finne ut hvor mye du kan ha krav på. Beregn din kompensasjonAvlyst flyvning med Smartwings
Noen ganger avlyser flyselskaper flyvninger, og det kan være veldig frustrerende å måtte ha med det å gjøre. I de fleste tilfeller vil flyselskapet ombooke passasjerer til en ny flyvning så raskt som mulig. Husk at du kan forespørre refundering for din originale billett, hvis den alternative flyvningen ikke passer for deg. Hvis flyvningen din var avlyst vil kompensasjonen din komme an på årsaken og når du ble varslet om avlysningen. Du kan ha krav på kompensasjon hvis Smartwings har informert deg direkte om at flyvningen er avlyst mindre enn 7 dager før planglagt avgang, og hvis flyavlysningen gjør at du ankommer destinasjonen din mer enn 2 timer senere en planlagt. Du kan også ha krav på kompensasjon hvis flyselskapet informerte deg om flyavlysningen mindre enn 14 dager før avreise, og du ankom destinasjonen minst 4 timer senere enn forventet. I tillegg, Smartwings må dekke alle kostnader for alternativ transport, måltider og boplass som kan dukke opp på grunn av flyavlysningen. Vi er glade for å hjelpe deg med å få refundering for andre kostandene også. Vi tilbyr dette som en ekstra gode, som betyr at du vil ikke bli belastet for dette. Beregn din kompensasjonOverbooket flyvning med Smartwings
Overbooking er vanlig i flyindustrien. Noen ganger selger flyselskapene flere seter enn hva som er tilgjengelig siden de forventer at noen passasjerer ikke vil møte opp. Dette fører til problemer når flere passasjerer møter opp enn det er seter tilgjengelig. Når dette skjer blir passasjerer nektet ombordstigning på flyet selv om bestillingen var gjort riktig. I slike tilfeller tilbyr som oftest noen form for kompensasjon til passasjerene som ønsker å gi bort setet deres og fly på et senere tidspunkt.Ble du nektet påstigning på flyvningen? Her er dine rettigheter.
Hvis du går med på å gi bort setet ditt, blir det beregnet som frivillig og du har kanskje ikke krav på kompensasjon. Hvis du ikke er villig til å gi bort setet ditt og er fremdeles nektet ombordstigning av Smartwings, er dette sett på som ufrivillig og du har krav på kompensasjon på opp til 5700 kr per passasjer. Det er viktig å påpeke at flyselskaper har retten til å nekte ombordstigning eller fjerne en passasjer fra flyet som er en potensiell fare. I slike tilfeller må ikke flyselskapet betale kompensasjon til passasjeren. Hvis du er nektet ombordstigning på grunn av overbooking, er Flyforsinkelser klare til å ta seg av den administrative jobben og hjelpe deg med å få kompensasjon. Anmeld din sak i dagHvor mye har jeg krav på?
Kompensasjonen din kommer an på distansen av flyvningen din og lengden på flyforsinkelsen, se under: €250
hvis flyvningen din var 1.500 km eller mindre
€400
hvis flyvningen din var 1.500 - 3500 km
€600
hvis flyvningen din var mer enn 3.500 km